Splňte si své sny v jazykové škole Amigas – 2

V pomaturitním studiu v Amigas mají studenti příležitost se angličtinu učit různými způsoby v rámci jednoho týdne. Jeden den je s rodilým mluvčím, další je Callanova metoda a tři dny se připravuje a trénuje k mezinárodním zkouškám Cambridge.

Práce s učebnicemi je oproti střední škole úplně jiná, protože na rozdíl od 45 minut na střední škole, je na angličtinu každý den 4×45 minut (i s přestávkou). Naše lektorka byla navíc velice nápaditá a často je obohacovala netradičními aktivitami.  

Kromě tradičních hodin ve třídě se často organizovali aktivity mimo školy jako návštěva zoo, knihovny, bowling, návštěva hradu, muzea, divadla, filmový festival dokumentárních filmů, piknik, vánoční večírek, splav řeky a podobně.

Psychologická sezení

 Protože jsem patřila do skupiny s poměrně vysokou úrovní (na konci studia C1), mohli jsme na hodinách probírat jednotlivá témata do větší hloubky a diskutovat o nich mnohem vážněji, než jsem byla zvyklá. Často jsem si připadala jako na skupinových psychologických sezeních.

Zajímavým faktem bylo, že mnozí z nás studentů se nebáli mluvit o poměrně osobních věcech, o kterých bychom v našem rodném jazyce jen tak nehovořili. Možná je to právě tím cizím jazykem. Člověk se při užívání jiného jazyka cítí jako trochu jiný člověk.

Netradiční 45-minutovka

Naše třída jednou dostala nečekanou nabídku. Měli jsme možnost zkusit si práci učitele v některé ze sousedních tříd. Konkrétně, připravit si plán hodiny na 45 minut a pak ho představit a odučit. Několik odvážlivců se nás přihlásilo. Byla to výzva. Na hodině, kde jsem učila, byla přítomná i lektorka skupiny, kterou jsem měla na starosti.

Po skončení mé hodiny mi poskytla konstruktivní kritiku, plnou pozitivních pozorování a tipů na zlepšení. Navzdory úvodní nervozitě jsem po hodině měla dobrý pocit a musela jsem přiznat, že se mi to líbilo. Zkušenost jako Brno.

Další roky v Amigas

Můj pomaturitní školní rok v Amigas pomalu končil. Další zastávkou pro mě byl zápis na Filozofické fakultě Masarkovy univerzity, obor Anglický jazyk a literatura. Úspěšné přijetí střídalo ale další milé překvapení. Jako jedna z mála jsem dostala neopakovatelnou nabídku z Amigas – zúčastnit se školení pro budoucí lektory na výuku Callanovu metodu.

Ani ve snu mě nenapadlo, že bych ve své pomaturitní škole někdy mohla působit jako lektorka. Vyšlo to. Úspěšně jsem absolvovala první školení. Pak několik prvních suplování jako dobrá zkušenost, kdy si lektor-začátečník může vyzkoušet odučit různé úrovně a skupiny žáků. Následovaly, individuálky, kurzy, firemní výuky.

Rok 2020

Končím třetí ročník mého studia na Filozofické fakultě. Jsem jasnou součástí skvělého týmu lektorů v jazykové škole Amigas. Uběhlo 5 let a já jsem nesmírně ráda, že jsem tehdy v květnu 2015 udělala důležité rozhodnutí a opustila vysokou školu, která nebyla tou pravou.

A aby architektura nezůstala jen nahořklou nostalgií, tak mým dalším snem bude překlad anglické knížky o architektuře … 

Děkuji Amigas za zlepšení mé angličtiny, za příležitost být lektorkou a za možnost si nadále plnit své sny.

Ema